Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rzeczycy Ziemiańskiej

23-230 Trzydnik Duży Rzeczyca Ziemiańska 79, tel. 158731219 zpporzeczycaziem@o2.pl 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 387962
  • Do końca roku: 227 dni
  • Do wakacji: 34 dni

Kalendarium

Sobota, 2024-05-18

Imieniny: Alicji, Edwina

Kartka z kalendarza

CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI

 

 

Zespól Szkolno-Przedszkolny w Rzeczycy Ziemiańskiej

  zakorzeniony w tradycji i otwarty na nowoczesność – szkoła i przedszkole z własnym obliczem.

 

MISJA:

 

„Szkoła i przedszkole  tworzą przyjazne dla dziecka środowisko umożliwiające takie kształcenie uczniów, aby wyposażyć ich w wiadomości i umiejętności niezbędne do funkcjonowania we współczesnym świecie, w szczególności do zdobywania wiedzy na dalszej drodze edukacji,   a także realizują potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i środowiska oraz udzielaja pomocy stosownie do możliwości i potrzeb”.

 

WIZJA:

 

Przedszkole i Szkoła Podstawowa w Rzeczycy Ziemiańskiej  to placówki nowoczesne, dobrze zorganizowane, atrakcyjne i życzliwe dla uczniów. Dynamicznie rozwijające się  i ukierunkowane na oczekiwania uczniów, rodziców, jak i nauczycieli.

 

            Zapewniają uczniom wszechstronny, harmonijny rozwój  osobowości w wymiarze intelektualnym, emocjonalnym, fizycznym, zdrowotnym, etycznym, moralnym i duchowym poprzez umożliwienie udziału w innowacyjnych zajęciach dydaktycznych.

 

            Zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli,  utrzymanie właściwych relacji z rodzicami  oraz  efektywna współpraca z instytucjami  i środowiskiem lokalnym tworzy warunki zrównoważonego rozwoju każdego dziecka. Nauczaniu towarzyszy atmosfera życzliwości i wzajemnego zrozumienia. 

 

            Wspierają rodziców w wychowaniu, przygotują uczniów w atmosferze wzajemnego zaufania do dalszej nauki i życia. Pomagają im rozpoznawać swoje potrzeby, dokonywać wyborów oraz uczy szacunku do historii, tradycji i kultury. 

 

Co nas wyróżnia:

 

W myśl koncepcji Szkoła Podstawowa w Rzeczycy Ziemiańskiej i Przedszkole w Rzeczycy Ziemiańskiej to organizacje nowoczesne, autonomiczne, efektywne w nauczaniu i wychowaniu, bezpieczne, rozwijające i przygotowujące do życia, otwarte i twórcze, zaangażowane w lokalność, współpracujące z podmiotami służącymi rozwojowi uczniów. To szkoła i przedszkole dobrze zorganizowane, w której uczeń ma zapewnione jak najlepsze warunki do nauki, do rozwijania swoich uzdolnień i umiejętności, aby nauczyciel miał jak najlepsze warunki pracy i rozwoju zawodowego, a każdy pracownik obsługi był traktowany podmiotowo jako ważny partner w procesie wychowawczym szkoły. 

 

Zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli,  utrzymanie właściwych relacji z rodzicami  oraz  efektywna współpraca z instytucjami i środowiskiem lokalnym tworzy warunki zrównoważonego rozwoju każdego dziecka.  

 

Szkoła i przedszkole wspierają rodziców w wychowaniu, przygotowują uczniów w atmosferze wzajemnego zaufania do dalszej nauki i życia. Pomaga im rozpoznawać swoje potrzeby, dokonywać wyborów oraz uczy szacunku do historii, tradycji i kultury. 

 

Szkoła Podstawowa i Przedszkole  w Rzeczycy Ziemiańskiej to organizacja rodziców, nauczycieli, pracowników obsługi, którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany oraz skoordynowany. Reasumując, to przedszkole i szkoła z klimatem, zakorzeniona w tradycji i otwarta na nowoczesność – przedszkole i szkoła z własnym obliczem, cieszące się uznaniem środowiska i stanowiące oazę dobrego i mądrego świata.

 

            Wszystkie działania zawarte i opisane szczegółowo w koncepcji pracy Zespół Szkolno-Przedszkolnego w Rzeczycy Ziemiańskiej opierają się na trzech najważniejszych filarach, znakach szczególnych, wyróżniających przedszkole i szkołę, będących ich znakiem rozpoznawczym (a które wykraczają niejako poza podstawowe wymagania, które musi spełnić każda szkoła i przedszkole):

 

1)      praca oparta na wdrażaniu innowacji i eksperymentów;

2)      uczenie się we współpracy i z wykorzystaniem zasobów środowiska;

3)      systematyczne wdrażanie nowoczesnych metod pracy z uczniem  /mentoring i tutoring/.