CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI
Zespól Szkolno-Przedszkolny w Rzeczycy Ziemiańskiej
zakorzeniony w tradycji i otwarty na nowoczesność – szkoła i przedszkole z własnym obliczem.
MISJA:
„Szkoła i przedszkole tworzą przyjazne dla dziecka środowisko umożliwiające takie kształcenie uczniów, aby wyposażyć ich w wiadomości i umiejętności niezbędne do funkcjonowania we współczesnym świecie, w szczególności do zdobywania wiedzy na dalszej drodze edukacji, a także realizują potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i środowiska oraz udzielaja pomocy stosownie do możliwości i potrzeb”.
WIZJA:
Przedszkole i Szkoła Podstawowa w Rzeczycy Ziemiańskiej to placówki nowoczesne, dobrze zorganizowane, atrakcyjne i życzliwe dla uczniów. Dynamicznie rozwijające się i ukierunkowane na oczekiwania uczniów, rodziców, jak i nauczycieli.
Zapewniają uczniom wszechstronny, harmonijny rozwój osobowości w wymiarze intelektualnym, emocjonalnym, fizycznym, zdrowotnym, etycznym, moralnym i duchowym poprzez umożliwienie udziału w innowacyjnych zajęciach dydaktycznych.
Zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli, utrzymanie właściwych relacji z rodzicami oraz efektywna współpraca z instytucjami i środowiskiem lokalnym tworzy warunki zrównoważonego rozwoju każdego dziecka. Nauczaniu towarzyszy atmosfera życzliwości i wzajemnego zrozumienia.
Wspierają rodziców w wychowaniu, przygotują uczniów w atmosferze wzajemnego zaufania do dalszej nauki i życia. Pomagają im rozpoznawać swoje potrzeby, dokonywać wyborów oraz uczy szacunku do historii, tradycji i kultury.
Co nas wyróżnia:
W myśl koncepcji Szkoła Podstawowa w Rzeczycy Ziemiańskiej i Przedszkole w Rzeczycy Ziemiańskiej to organizacje nowoczesne, autonomiczne, efektywne w nauczaniu i wychowaniu, bezpieczne, rozwijające i przygotowujące do życia, otwarte i twórcze, zaangażowane w lokalność, współpracujące z podmiotami służącymi rozwojowi uczniów. To szkoła i przedszkole dobrze zorganizowane, w której uczeń ma zapewnione jak najlepsze warunki do nauki, do rozwijania swoich uzdolnień i umiejętności, aby nauczyciel miał jak najlepsze warunki pracy i rozwoju zawodowego, a każdy pracownik obsługi był traktowany podmiotowo jako ważny partner w procesie wychowawczym szkoły.
Zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli, utrzymanie właściwych relacji z rodzicami oraz efektywna współpraca z instytucjami i środowiskiem lokalnym tworzy warunki zrównoważonego rozwoju każdego dziecka.
Szkoła i przedszkole wspierają rodziców w wychowaniu, przygotowują uczniów w atmosferze wzajemnego zaufania do dalszej nauki i życia. Pomaga im rozpoznawać swoje potrzeby, dokonywać wyborów oraz uczy szacunku do historii, tradycji i kultury.
Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Rzeczycy Ziemiańskiej to organizacja rodziców, nauczycieli, pracowników obsługi, którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany oraz skoordynowany. Reasumując, to przedszkole i szkoła z klimatem, zakorzeniona w tradycji i otwarta na nowoczesność – przedszkole i szkoła z własnym obliczem, cieszące się uznaniem środowiska i stanowiące oazę dobrego i mądrego świata.
Wszystkie działania zawarte i opisane szczegółowo w koncepcji pracy Zespół Szkolno-Przedszkolnego w Rzeczycy Ziemiańskiej opierają się na trzech najważniejszych filarach, znakach szczególnych, wyróżniających przedszkole i szkołę, będących ich znakiem rozpoznawczym (a które wykraczają niejako poza podstawowe wymagania, które musi spełnić każda szkoła i przedszkole):
1) praca oparta na wdrażaniu innowacji i eksperymentów;
2) uczenie się we współpracy i z wykorzystaniem zasobów środowiska;
3) systematyczne wdrażanie nowoczesnych metod pracy z uczniem /mentoring i tutoring/.